Saturday, July 23, 2011

ada ke kawan sejati?

SALAM SEMUA.

hari ni hari sabtu yang indah.even semalam ak diserang 
gastik yang agk teruk.da la kena plak pukul 1 pagi semalam.
nasib baik ummi ada.tido berteman minyak panas ah ak semalam.
bersyukur sgt sebab xteruk sgt smpai kena pi hospital mcm dlu lagi.
aish mintak jauh la kan.hee.

hari ni entri berkisar pasal persahabatan.aish.ak ni agak ramai
kawan.tapi kawan baik tu xramai kot.kawan makan kawan pun ramai gak.
ye ah.depan kita punya baik.

ak kawan baik ko epa.ak selalu ada dengan
ko.okay ?

ceyt! belakang ak mengata mengumpat mencaci bagai.letih ak
dengar dia dok sibuk bercerita pasal ak.even berbakul bakul pahala
ak dapat.tp ak kecian la kat korang yg terpaksa buat amal ibadat bnyk
bnyk sbb nak tampal balik pahala yg korang da bg ak.sebab tu ak xpercaya
pada kawan yang suka ckp belakang.kalo dia bley ckp belakang
pasal org len.korang jgn heran la kalo dia ckp belakang pasal korang gak.
org mcm ni memang busuk hati ah.hati dia xbersih.sebab tu dia
dengki dengan org laen.kalo dia xdengki.kenapa nak sibuk burukkan
 org kan ?


selama ak hidup ni.ak rsa ssah sgt nk jumpa kwn yg btol btol akan jaga
aib kita.susah sgt.diorg lebih suka bercerita situ sini memburukkan kita
dari menasihati kita ke arah lebih baik.sbb tu ak lebih suka bercerita
atau kongsi masalah dengan ummi dari bercerita dengan kawan.
mungkin ak da xpercaya da dengan org yg nama kawan ni.

so pendapat ak.jangan la cepat sgt percaya pada seorng yang kita
nampak baik,blurr,innocent.kdg kdg org mcm ni lagi hebat bercerita
dari miss propa yang selalu dok bergosip.so hati hati la eh.jaga diri kita.
kalo kita jaga aib org.insyaAllah, Allah akan jaga aib kita di dunia
dan di akhirat.

moral of the story :
Ujian dari Allah ada yang berbentuk baik dan tidak baik. 
(Surah al-Anbiya’: 35)





p/s: xperlu edit gambar profile putih melepak kat facebook utk tarik perhatian.

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

6 comments:

Cik Ct said...

kwn sejati??.. hmm.. ntah laa.. bukan pe, kalo thun nie die jd kwn bek kte.. thun depan lum tentu ag.. so, be fair to the others.. kalo ade yg betol2 setia.. Alhamdulillah.. mgkin rezeki dr Allah.. =)

Aida Azryn said...

Btol!! sangat setuju! mmg susah nak cari kawan yang btol2 jaga aib kita. hmmm

MisS HoNeY said...

btol..susah sgt nak carik kwn sjati.nmpk baik gila bila dgn kita...tp bila blkg kita.mcm2 crita pny dok rekA..tp alhamdulillah.nisa pnya sorg kawan baik+sejati+ sahabat..dah mcm kakak sndri dah..

miss she said...

sy pun tak ramai kawan... bila tak ramai kawan, lagila susah nak jumpa yang sejati punye.. sebab kawan ni ramai yang muncul time senang je, susah nak jumpa kawan untuk menangis...

syerz eyryn said...

what ? kwan sejati ? aihh, ad lgy ke zaman skunk nie ?
hu3. . susaa3. .

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

kawan oh kawan

susah na cari kawan sejati sekarang

:)