Thursday, August 25, 2016

Honeymoon : Trip ke Jakarta Bandung Part 2

SALAM 

Hai uols. Sambung dari entri PART 1, dan risau takot lupa semua benda. So kita update cecepat so lepas ni adik kakak semua nak ke JAKARTA BANDUNG boleh la rujuk sikit sikit entri miss epa naa. Even tak banyak tips sangat pun kan.

Okay uols. Hari pertama di Bandung, tempat pertama kitorang pergi haruslah Pasar Baru la kan. So hari ni pagi pagi lagi kitorang turun breakfast dan tunggu supir. Ni supir baru mengantikan Pak Rudy iaitu Pak Suko. Dan dia lambat 20 min sebab sesat cari hotel kitorang. -,- Aduh aduh. Asyik lambat je. Untuk trip kali ni. Aku rasa paling tak best ialah tang supir ni. Sebelum ni aku pergi amik pakej dengan Pak Salim okay je. Kali ni aku rasa sangat teruk. Supir kali ni banyak mengeluh dan sebab dia malas. Serius aku cakap. Geram pun ada. Bila aku cakap nak gi pasar baru. Dia kata orang sekarang da tak pergi da pasar baru then dia bawak kitorang pergi kedai kawan dia. Dia kata lagi murah. Dan muslim. Aku cakap boleh nak pergi tapi aku tetap nak jugak ke pasar baru lepas tu.

Pemandangan Bandung dari bilik hotel
So lepas shopping kain telekung dekat kedai kawan dia. Kitorang ke Pasar Baru. Terus la sakan kitorang beli barang. Beli kain lace pakai time raya bagai. Nampak tak semangat nih. First raya nak raya as a wife. hahaha. Poyo nya miss epa. Mohon kesabaran semua ya.hiks. Kitorang makan tengahari di Pasar Baru. Kali ni kitorang makan Ikan Terbang. Sebab apa terbang sebab ikan ni ada sayap. Best gila dan wajib semua orang rasa. Pergh. Sampai sekarang dok terbayang lagi. Dan kena menderem ke aku ni. -,-

Abam afif kunci pintu sampai terkunci dengan hati saya sekali. eh. hahaha
Selepas ke Pasar Baru, kitorang ke Toko Tiga. Shopping di Toko Tiga la plak. Aku memang niat nak beli baju dan seluar untuk abam afif. Since lepas kawin ni, aku tengok almari baju, penuh baju aku je. hahaha. So dekat Toko Tiga memang totally shopping untuk abam afif aje. Beli seluar dan terus potong secara percuma kat situ. Korang jangan dok hulur duit plak. Sebab nya PERCUMA ya.hihi.

abam afif  tengah tunggu turn potong kaki seluar
Selepas ke Toko Tiga kitorang ke Terminal Tas. Beli bag la plak. Ni tempat aku la plak shopping. Dua bijik beg aku beli. Rege tak lah murah sangat. Tapi semua pun below rm100 lah. Best la weyh kat sini.Rasa macam nak beli semua. hihi.


Gini lah keadaan nya. Ya allah pening tengok. kalau tak beli rasa bersalah -,-
Selepas ke Terminal Tas kitorang ke Butik Anak Kecil. Cari baju baby plak da. Padahal baru kawin. Pregnant pun belum. hihi. Bukan nak beli untuk kitorang. Nak beli untuk anak anak sedara kitorang. Aku habis dalam 300 000 rp jugak shopping baju zulfiqar. Teruja weyh tengok baju comel comel. Aduh. Tak leh bayang kalau ada anak nanti macam mana. 

Selepas tu kitorang mintak supir hantar ke butik jual kasut yang ada kasut brand adidas, nike semua. Sebab husband kepada sepupu aku memang datang bandung nak cari kasut. So ada lah kasut yang dicari cari. Design gitu takda kat Malaysia katanya. hihi. aku pun tak tahu iya ke idok. janji kome kome puas hati. Udah ler.

Sama je harga dengan Mitsui Outlet. Gaji nanti kita beli naa
Makan malam kami hari ni ialah di Restoran Belacan. Kalau yang pergi dengan supir memang biasa lah kan makan dekat sini sebab supir memang bawak ke sini. Ada live band. dan memang tiap kali pun diorang akan nyanyi lagu siti. pewitttt. Best plak suaranya. Layan la sambil makan nasi goreng belacan. Sedap jugak makanana kat sni.

So bila da smpai hotel, terus tido kepenatan plus kekenyangan. Alhamdulillah.



till then,

Jaga diri sayangs.



p/s: part 3 coming soon. Doa kan. 

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

No comments: