Friday, September 17, 2010

-Permudahkan segalanya Ya Allah-

ya allah,
tuhan yang maha mengasihi hambaNya,
tuhan yang maha memberi rahmat,
bantulah aku ya Allah,
bantu lah hamba mu ini ya Allah,
Kau permudahkan segalanya bagiku ya Allah,

Kau permudahkan aku dalam urusan akhiratku ya Allah,
Kau permudahkan aku mendekatiMu ya Allah,
Kau permudahkan aku menjauhi maksiat ya Allah,


Kau permudahkan ak dalam urusan duniaku yaAllah,
Kau permudahkan aku dalam pembelajaranku,
Kau permudahkan aku dalam peperiksaanku,

Kau permudahkan aku dalam urusan jodohku,
Kau permudahkan aku mendekatinya jika dia jodohku,
Kau permudahkan aku menjauhinya jika dia bukan jodohku,

ya Allah,
sesungguhnya ak hanya insan yang selalu melakukan dosa,
ampun kan lah aku ya Allah,
berikan lah ketenangan dan kebahagiaan dalam hati ku ya Allah,
hanya itu yang ku pinta ya Allah,
secebis ketenangan agar aku bisa menghadapi dugaanMu dengan sabar,
bantu lah aku ya Allah,
permudahkan lah segala Nya ya Allah.


berdoa la.rendahkan dirimu menghadap Tuhanmu.sesungguhnya Allah malu untuk menolak permintaan hambanya yang ikhlas. :)



p/s:sy maafkan awk tp jangan datang dalam hidup sy lagi.sbb sy membenci awk.

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

No comments: