Saturday, October 30, 2010

-suka,syg or cinta-

salam semua nyer.korang tgok tajuk entri pun dah tau kan.betapa romantik nyer jiwa ak dua tiga menjak ni.hehe.tu bkn bermksud ak dah jmpa mr.right ak eh.blum ku temui lagi.kat pelosok maner le dia menyorok entah.haha.tp xpa.ku tunggu dirimu.haha.


ari ni nk ckp something yg menarik tuk dikongsi.suka.sayang.cinta.tiga tiga pun punyer maksud yg laen laen eh.so sila faham btol btol perasaan apa yg korang rasa sebelum korang menerima sapa sapa pun lam hidup korang eh.supaya telajak perahu boleh diundur.telajak kata buruk padah nya.ehem.mesti tnjuk skit skill as anak kpd cikgu bahasa melayu.hee.

Saat kau MENYUKAI seseorang, 
kau ingin memilikinya untuk keegoanmu
sendiri.

Saat kau MENYAYANGI seseorang, kau
ingin sekali membuatnya bahagia dan
bukan untuk dirimu sendiri.

Saat kau MENCINTAI seseorang, kau akan
melakukan apapun untuk kebahagiaannya
walaupun kau harus mengorbankan jiwamu.

SUKA adalah saat ia menangis, kau akan
berkata "Sudahlah, jgn menangis."

SAYANG adalah saat ia menangis dan kau
akan menangis bersamanya.

CINTA adalah saat ia menangis dan kau
akan membiarkannya menangis dibahumu
sambil berkata, "Mari kita selesaikan
masalah ini bersama-sama. "

SUKA adalah saat kau melihatnya kau
akan berkata,"Ia sangat cantik/tampan
dan menawan."

SAYANG adalah saat kau melihatnya kau
akan melihatnya dari hatimu dan bukan
matamu.

CINTA adalah saat kau melihatnya kau
akan berkata,"Buatku dia adalah
anugerah terindah yang pernah Tuhan
berikan padaku.."

Pada saat orang yang kau SUKA
menyakitimu,maka kau akan marah dan
tak mau lagi bicara padanya.

Pada saat orang yang kau SAYANG
menyakitimu,engkau akan menangis
untuknya.

Pada saat orang yang kau CINTAI
menyakitimu,kau akan berkata,"Tak apa
dia hanya tak tau apa yang dia
lakukan."

Pada saat kau suka padanya, kau akan
MEMAKSANYA untuk menyukaimu.

Pada saat kau sayang padanya, kau akan
MEMBIARKANNYA MEMILIH.

Pada saat kau cinta padanya, kau akan
selalu MENANTINYA dengan setia dan
tulus...

SUKA adalah kau akan menemaninya bila
itu menguntungkan.

SAYANG adalah kau akan menemaninya di
saat dia memerlukan.

CINTA adalah kau akan menemaninya tak
perduli bagaimana pun keadaanmu.

SUKA adalah hal yang menuntut.

SAYANG adalah hal memberi dan menerima.

CINTA adalah hal yang memberi dengan rela.




perrgh!haha.asal bercampur aduk eh?ada yg mcm syg.ada yg mcm suka and ada yg mcm cinta.ak rasa mybe sbb bercampur ngan pemikiran yg tidak matang.tu yg jd cmni.hee.tp xpa.sbgai pedoman bersama eh. :)


info :perasaan cinta,sayang dan suka



p/s: awk suka sy.

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

5 comments:

Afiq Din said...

nice share :)

AiDa AzRyN said...

Sekali-sekala nak romantik pe salahnye~ hehehe~ ;)

syiqasyiqa said...

pergh....terbaik punya jiwang ahhh!! haha

miss epa said...

afiq: haha.utk pedoman bersama. :)

miss epa said...

aida: haha.masalah nyer.cam xsesuai je romantik romantik ni.hehe :)

syiqa:haha.mengata kami eh! :)