Saturday, November 27, 2010

- 10 tips cantik! -

kepada gadis gadis sekalian.hari ni miss epa ada tip kecantikan utk korang.hee.miss epa xcantik sebab xbuat secara total tip tip kecantikan ini.so.jangan tiru perangai saya.hee. :)

1) Gosoklah gigi anda sebelum mencuci muka!
bacteria yang terdapat pada karang gigi serta sisa makanan ini juga akan menyebabkan kulit di sekitar bibir kering bahkan akan menyebabkan alahan.mencucinya dengan air tidak akan menghilangkannya dengan betul.mencuci wajah sesudah menggosok gigi akan membersihkannya secara total.

2) Untuk menjimatkan waktu di pagi hari,
anda tidak perlu melakukan rutin yang sama untuk mencuci wajah dipagi hari bila anda sudah mencucinya dengan bersih diwaktu malam.memadai bilas wajah anda dengan air hangat selama 30 saat dan anda boleh menggunakan pelembap.

3) Jangan menggosokkan pergelangan tangan
anda setalah menyemburkanya dengan minyak wangi!gosokkan yang dilakukan itu menjadikan kulit memanas dan wangian cepat hilang.biarkan minyak wangi anda itu mongering denagan sendirinya,malah tahan lebih lama.

4) Pasti anda pernah mendengar tentang menghilangkan jerawat
dengan cepat dengan mengoleskan karang gigi.percayalah tidak ada kejaiban yang dapat menghilangkan jerawat dalam semalaman!cara terbaik adalah memastikan muka selalau dalam keadaan bersih dan mengoleskan ubat jerawat serta membiarkannya kering denagan sendirinya.

5) Eye liner cair lebih tepat bila digunakan pada atas mata,
sedangkan untuk garis dibawah mata lebih baik menggunakan pensil.

6) Kecewa kerana eye shadow yang anda gunakan tidak dapat bertahan lama?pada ketika anda menggunakan eye shadow,basahkan alat/penyapu eye shadow yang anda gunakan dengan sedikit air.awalnya,mungkin terasa terlalu tebal,tapi anda akan tersenyum puas melihat berapa lama ia bertahan.

7) Anda ingin tampil natural?rahsianya adalah menggunakan foundation ringan,kemudian sapukan blush on jenis krim.setelah itu,gunakan mascara dan sudah memadai juga dengan hanya menambahkan lip gloss pada bibir.

8) Mata kelihatan sembap dan berkantung?minum terlalu banyak alcohol dan mengambil banyak garam menyebabkan berkurangnya air dan menjadikan kulit dibawah mata membengkak.beristirehat,mengurangkan pengambilan kafein dan tidur diatas bantal yang lebih tinggi boleh mngurangkan kesan kantung dibawah mata.selain itu,uncang teh dan potongan timun masih menjadi bahan semulajadi yang efektif.

9) Anda suka menggunakan topi atau skaf di kepala,namun takut ketika topi dibuka rambut akan kelihatan lepek?agar rambut tidak jadi lepek,jangan memakai penutup kepala ketika rambut belum benar-benar kering.gunakan pengering rambut agar rambut kering dengan sempurna.tidak perlu takut menggunakan topi kerana rambut anda akan tetap kelihatan sempurna selepasnya.

10) Waktu yang tepat untuk menyolek kembali dan memperbaiki wajah selepas 8 jam.kerap menambahkan solekan akan menjadikan solekan atau waran tidak rata .namun untuk lipstick,anda wajar menggunakannya dengan kerap,khususnya selepas makan.

try la eh tip tip kat atas.mane tau leh jadi cantik macam diorang kan kan? :)

datin norjuma habib

datuk siti nurhaliza

wardina safiyyah
  
p/s: awk dah xbca blog sy lagi?

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

8 comments:

Aida Azryn said...

Whoa!thanx 4 sharing ya.. :)

♥ Funna ♥ said...

owwww gitu ye..gud info!

Anonymous said...

salam..

sangat berguna ni...harap semua membacanya..

mohon follow ur blog...harp sudi follow saya balik ya..

Noor Fatin said...

nice info :)

missepafazwin said...

aida: welcome! :)

funna & sekamar rindu: sharing is caring! :)

fatin: hee.thanks for reading! :)

Zikri Husaini said...

owh macam tuh... yang laki tak da ker?? hehe

missepafazwin said...

zikri: lelaki punyer kena usha dlu ah.hee :)

aima in luv said...

wahh,,, best semua tips nie...
neway wardina sngt cntik.. CT cntik sbb makeup je.. haha