Friday, January 28, 2011

-Ziarah Kasih-

salam semua.

fuh.baru balik dari ppum tadi.penat sungguh.
tahukah anda apa itu ppum?
short-form untuk pusat perubatan universiti malaya.
ak ke sana bukan sebab ak sakit tapi sebab ak ada
join community services yang dianjurkan oleh hisbah ak.
program ni dinamakan 

ziarah kasih

kitaorang bertolak dari uia petaling jaya dalam puko 10 pagi.
dari uia pj dah dekat sgt dah dengan ppum.byr tambang rm1 je
kalo naik bus.kalo jalan kaki dalam 30 min la.oleh sbb fellow 
hisbah ak tengah sarat mengandung sekarang.so kitaorang decide 
naik bus la.cian madam kan.

sampai je kat sana.kitaorang disambut mesra oleh  beberapa pegawai
dari ppum.semua nyer sgt peramah.lepas tu kitaorg dibahagikan untuk 
beberapa group sebab nak melawat beberapa wad berasingan.
kitaorng melawat wad pesakit kanak kanak.mula mula cuak 
jugak ak.hee.ye ah.first time join benda benda camni.

first time kitaorg msuk wad.ada sorang kanak kanak kecil dtg smbut
kitaorang.dia xsempurna sbb ada ketumbuhan besar dekat pipi.
sedih tgok budak tu.tapi budak tu riang je.ke sana ke sini
tanpa rasa ada kekurangan.ak yang tgok ni rsa sedih sgt.kecik 
kecik lagi dah terpaksa tanggung sakit macam tu.huu.touching plak.

wad yang kitaorng melawat tu ada macam macam jenis pesakit
dari semua jnis bangsa.melayu,cina dan india.memang lawatan
satu malaysia ni.hee.kebanyakan pesakit dalam wad yang ak pergi tu
 mengalami masalah usus.semua nyer masih kanak kanak.cian 
diorang kan.yang kemalangan pun ada.abis luka luka kat muka.

seriusly lawatan ni membawa banyak makna utk ak.musibah
yang dihadapi oleh org lain lagi teruk dari ak.dan ak sepatutnyer
bersyukur sgt sgt dengan apa yang ak ada sekarang.so kepada
korang semua yang tengah sedih sedih.try la pergi hospital.
tgok kesusahan org laen.msti lepas tu korang akan rs bertapa
bertuah nyer korang dilahirkan sempurna.

apa apa pun.lawatan ni memang capai objektif.bnyk pengajaran 
yang dapat diambil.tahniah kepada committee.thanks jugak kepada 
pihak ppum sebab bagi kerjasama yang baik kepada kami.
korang memang terbaik!jom usha gambar ktaorng kat sana.


amik gambar dlu eh sblum ziarah.hee :)


salah seorang kanak kanak yg sakit. 


 bersama nurse yang chomel. :)

semua yang terlibat.hee :)
 bersama pengawai ppum. :)

secret recipe yang pnuh kenangan terindah. 


p/s: saya suka ppum yang penuh kenangan indah. :)

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

14 comments:

Miss dorayAki said...

bestnye! nak ikot~

KUREKURE COMEL said...

bagus jgk aktiviti cmni kn...
boleh mengembirakan org kurang upaya...kesian kan tgk kanak2 yg xcihat....nk bermain..tp xcihat...huhuhu

miss epa said...

miss dorayaki: hee.jom jom! :)

miss epa said...

kurekure: tau xpa.xtvt yg sgt bgus. :)

Hazari. said...

jarang pulak dengar ade lawatan belajar ke hospital utk tgk org sakit. ngehs. tapi penuh makne..

misyamissyou said...

wah..lawatan smbil blajar..dh lame xjoin...

AiDa AzRyN said...

xpernah jejakkan kaki lagi kt secret recipe.. huhu..

aleen aiden said...

waaa..terase nak joinla....hu3

miss epa said...

hazari:sgt bermakna :)

miss epa said...

misyamissyou: hee.best sgt! :)

miss epa said...

aida: kena jejak sekali.kek dia best! :)

miss epa said...

aleen aiden: hee.jom jom. :)

hiro said...

nk kek.

miss epa said...

hiro: nk berapa?hee.