Friday, July 15, 2011

Dialog ummi dan aku

SALAM SEMUA.

ak sekarang berada di puchong.baru smpai pagi tadi.
saje jalan jalan dengan ummi and ayh.sungguh seronok sebab
lepas ni bley pi mcd lagi.hee.lepak kat sana bersama crew crew
mcd.terbaik ah.


breakfast makan kek coklat. :)

hari ni nak cerita kat korang something yang buat 
ak eh? 
[ perhatian.entry ini bnyk menggunakan perkataan EH? ]

DIALOG UMMI DENGAN AKU

situasnya :
ummi : ai.sunyi ye telefon tu sekarang?
aku: hee.xda apa ah.

*sambil tersenyum pura pura.xpaham kenapa ummi
nak tanya pasal benda ni.*

ummi : kak epa.xpyh la kapel kapel ni.da bley kawin nanti
ummi carikan.
aku: eh?
ummi : betol la ni.
aku: tapi ummi.epa ley cri sndiri la.kan epa xberkenan cmna?
ummi : xda nya.epa xpndai pilih.tu yg asyik kecewa tu.
aku: eh?
*buat muka kelat sebab macam betol je apa ummi cakap ni.*

ummi : betolkan?semua pun ckp manis mcm gula.lepas tu 
tinggal.kamu nangis.xberbaloi.
aku : hmm.kang ummi pilih epa xbahagia camna?
ummi : xda nya.tgok NORA ELENA.bhgia je dengan seth tan.
tgok ADAM MAYA.bahagia je sama sama.
aku : eh?
ummi : pilihan ummi ni lebih banyak berkat nya.xkan ummi
nak cri yg sembarangan utk ank ummi.
aku : eh?
ummi : dari tadi lagi eh.cubit kang.
aku : hee.epa heran la.epa rsa lmbt lagi epa nak kawin kan.nape ummi bersungguh sungguh ni?
ummi : eh?
aku :ummi plak eh ye.
*kitaorg gelak sama sama sbb ak pun pelik kenapa ummi 
tetiba cakap psal benda ni.buat ak segan je.*


nora eleena and adam maya tu sekadar lakonan je.hmm.


korag pernah lalui dialog yang mcm ni tak?buat cuak je bila
ummi tanya macam macam kan?aish.tapi satu hari atas bus datang puchong
tadi ak dok pikir.btol juga apa ummi cakap tu.ak memang xpandai pilih kot.
tu yang asyik malang tu.hee.






p/s: don't make everything as a joke.unless u got nothing.

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

9 comments:

Miss Y and Her World said...

mungkin sebab ummi awak risaukan awak. sedih hati dia tengok awak menangis kan. biasa lah ibu-ibu ni tak boleh tengok anak dia sedih. ia takmo awak kapel-kapel takmo awak sedih lagi.

Awak Curang. Semua Salah Saya
Seronok Ke Iklankan Diri Sendiri Dalam Facebook?

ciktina said...

hehee. mother knows best :)
-mcm dlm cte rapunzel tu :p

PEAH said...

senpoi la ur ummi.. =))

NURUL AINI NORAZMAN said...

hahahaha~bagus btol alasan ummi guna drama tv sbgai cntoh,.haha

.::: mr IQ :::. said...

Ummi mengharapkan yg terbaik utk anaknya....
Mencari Jodoh Di Pasar Cinta
buat mereka yg sedang mencari

Pabila Habuk Tidak Sia-Sia
entry terbaru sy... enjoy :)

Mohd Izzar said...

hahhaha..klakar la...seronok baca..
erm, ummi awak nk kn yg terbaik utk ank dia..xnk la yg tggl kn awk jew..peace^^

Ir Firdaus said...

lg 2-3 ari adela yg dtg msuk meminang epa tu.. hee~ =P

i am S!L4H.. said...

kek coklat tu nampak sedappppppppppppp....

miss she said...

sy ingat kalau ditakdirkan hubungan saya dengan MBB tak kemana, nak suh mak cari jugak la.. hihihihi... =))