Tuesday, July 19, 2011

sabar itu wajib

SALAM SEMUA.

hai hai semua.sekarang mood sumpah xbaik.mcm mcm benda
jadi dari semalam smpai hari ni.da mcm apa da otak ak ni.
pening kepala xpyh ckp la.dr malam tadi smpai pagi ni.
masalah dtg non stop.mau x migraine ak macam ni. 





situasi :
bos: hari ni awk wajib datang keja.
pekerja : tapi bos.sy sakit.xsihat ni.nanti smua keja
xjadi.
bos: xbley.kalo awk cuti hari ni.sy kena tutup kedai.
pekerja : tapi bos?
bos: seumur hidup sy.xpenah lagi sy tutup kedai sbb xda 
pekerja.
pekerja : sy xsihat.
bos : okay fine.tutup je kedai hari ni.
*pergi tanpa rasa bersalah*

ouh.geram geram geram.kalo nak suruh tutup kedai
baik pekerja tu xpyh bgtau bos dia.tutup je kan?

mcm mna nak menangani masalah macam ni?salah bos mahukan
keuntungan?or salah pekerja sbb sakit?

pndapat aku:
mybe bos tu ptot tahu yang dia wajib jaga kebajikan pekerjadia.dari dia ugut pekerja dia utk tutup kedai macam tu.adabaik nya dia bwk pekerja dia pi klinik.check tang mana sakit.pastu baru decide nak tutup kedai ke tak.seharusnya mcam tu.bukannya pikir keuntungan peribadi yang terpaksa dikorbankandalam masa sehari.kalo ak jadi pekerja tu pun mesti akan rsa serba salah.ye ah.terpaksa tutup kedai sebab kita kan?as a pekerja kita seharusnya tanam sifat sabar banyak banyak.ye ah.benda macam ni.kdg kdg kita pun bingung.mana satu harus diutamakan.
pelangi pelangi alangkah indah mu.


p/s: haru biru.

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

4 comments:

Mohd Izzar said...

sabar..sabar..

diana said...

tak boleh bekeja dengan orang yang tak reti betolak ansur..

~milo~ said...

betul tu..sume benda kena sabar, thats y sabar tu banyak ganjarannya :)

b a m b a m ' s said...

okeh bos! saya resign! biar kedai bos sebulan xde org jaga! huhuhu