Sunday, August 28, 2011

Saat Terakhir

SALAM SEMUA.

Hari ni ak nak kongsi satu cerita dengan korang.cerita kisah cinta monyet 
time ak sekolah rendah dlu.masa tu  ak darjah enam.ak ni memang garang 
time sekolah dlu.smua pun tahu.tapi xda org cuak pun.makin seronok
ada ah diorg buli ak.termasuk la seorang budak lelaki ni.

even dia suka buli ak.ak xkisah sgt.ak pun memang xgarang ah ngan dia.
punya ah redha je kena buli.sbb ak suka dia.hee.tp xda org tahu.ak 
memang xpnah bgtau sapa sapa.smpai budak budak lelaki laen sibuk
pecah kan diari berkunci ak sbb nak tahu ak suka sapa.aish.
*okay.ak memang ada diari yg ada mangga tu -_- *

tapi dia tak.dia cool je.dia xpernah sibuk nak tahu pasal ak.yang
dia tahu buli ak je.ak ni tak suka bau limau.bila dia tahu.setiap
kali lepas dia makan limau.kulit limau tu dia letak bwh meja ak.aish.
punya la jaat kan? tapi xpa.ak suka.hee.tapi lepas further sekolah
menengah ak da xjumpa dia da.xsempat nak bagitau kata ak suka dia.huu.

1 April 2006

kawan aku : hello epa.
aku : ye.kenapa ni?
kawan aku : fahmi da meninggal.dia accident.
aku : ha? ko jgn men men.jgn nk April Fool ak plak.
kawan aku : ak xkan men men soal mati ni.
aku : tapi.
kawan aku : byk byk sabar eh.

lepas tu ak nangis puas puas sbb bagi aku dia tak patut pergi.masa tu
umur dia baru 15 tahun.bnyk lagi bnda yg dia kena lalui.dia kena masuk
university dlu.dia kena kawin dlu.dia kena ada anak,cucu dlu.hmm.
tapi sapa mampu lawan takdir Allah kan?dari Dia kita datang.kepada
Dia kita kembali.

ak bukak cerita lama ni sebab ak tetiba teringat dekat dia.
ak teringat mcm mna ak kena usik dgn dia.macam mana
dia selalu buli ak time ak pi sekolah naik basikal.teringat macam
mana ak usha dia time dia maen bola kat padang.teringt kat dia
bila dia pernah bagitau ak 

"Epa.kalo ko tak sembahyang.tuhan tak bagi ko dapat 5A"

aish.sungguh ak teringin nak jumpa dia lagi. -_-

 ni la satu satu nya brg yg dia bagi ak.

 keratan akhbar berita pasal dia yg ak masih simpan.



ak nangis bila dengar lagu ni.sebab ak teringat dekat dia.


al-fatihah.semoga roh nya dicucuri rahmat Allah.amin. 




p/s: mati itu pasti.

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

10 comments:

Bidadari Syurga said...

hurmm.... semoga tabah... DIA lebih sayang fahmi ok... adik akan baik2 sahaja ok....

Bidadari Syurga said...

salam lebaran adik...

mr.dinie said...

sdeynye..T_T

Ir Firdaus said...

al-fatihah..
semoga rohnya di letakkan bersama orang2 yg beriman dan di tempatkan ke dalam syurga.. aminn~

Izzaty Ishak said...

Al-fatihah utk arwah rakan awak.

Moga dia ditempatkan bersama-sama orang beriman.

Tak Secute TeddyBear said...

sabar la ye.
semoga rohnya aman di sana. jgn sedih2 k. :)

Muhammad said...

al-fatihah :)

ChaCha said...

alfatiha...moga roh dia tenang dan kiata yang masih hidup sedekah kepadanya :)

QaSaSu BeLLa said...

al fatihah..moga rohnya dicucuri rahmat

Miss Ana said...

huhu...tabahkan diri yek..