Sunday, October 16, 2011

Wanita Yang Berharga

SALAM SEMUA.

hai hai semua.penat la sekarang.setiap petang melilau kat court
futsal.training utk SPL(sciences premier league).memang semangat
la tahun ni ak bersukan.memang gerenti berat badan turun ni.lepas ni
slim macam erra fazira jgn terkejut plak ye.hee.


ni mata original eh.sgt chomel. :)

hari ni nak kongsi something ngan korang.something pasal wanita.
ehem.satu perkongsian yang agak menarik sbb masa ak baca pasal
wanita ni.ak teringat ummi kat rumah.waaaaaaa.homesick tetiba.
*abaikan emosi kurang stabil miss epa* 


rindu rindu! -_-

jom jom usha :

Betapa Berharganya Seorang Wanita

Ketika Tuhan menciptakan wanita, malaikat datang dan bertanya,
"Mengapa begitu lama engkau menciptakan wanita, Tuhan???"


Tuhan menjawab,"Sudahkah engkau melihat setiap detail yang 
telah aku ciptakan untuk wanita?" Lihatlah dua tangannya mampu menjaga 
banyak anak pada saat bersamaan, punya pelukan yang dapat menyembuhkan 
sakit hati dan kerisauan, dan semua itu hanya dengan dua tangan".

Malaikat menjawab dan takjub,"Hanya dengan dua tangan? tidak mungkin!
Tuhan menjawab,"Tidakkah kau tahu, dia juga mampu menyembuhkan
 dirinya sendiri dan boleh bekerja 18 jam sehari".

Malaikat mendekati dan mengamati wanita tersebut dan bertanya,
"Tuhan, kenapa wanita terlihat begitu lelah dan rapuh seolah-olah
 terlalu banyak beban baginya?"

Tuhan menjawab,"Itu tidak seperti apa yang kau bayangkan, 
itu adalah air mata."

"Untuk apa???", tanya malaikat.

Tuhan melanjutkan,"Air mata adalah salah satu cara dia menunjukkan kegembiraan,kerisauan,cinta,kesepian, penderitaan,dan kebanggaan,
serta wanita ini mempunyai kekuatan mempesona lelaki,ini hanya 
beberapa kemampuan yang dimiliki oleh wanita.

Dia dapat mengatasi beban lebih baik dari lelaki,dia mampu menyimpan
 kebahagiaan dan pendapatnya sendiri,dia mampu tersenyum ketika
 hatinya menjerit kesedihan,mampu menyanyi ketika menangis, 
menangis saat terharu,bahkan tertawa ketika ketakutan.

Dia berkorban demi orang yang dicintainya,dia mampu berdiri
 melawan ketidakadilan,dia menangis saat melihat anaknya adalah 
pemenang,dia gembira dan bersorak saat kawannya tertawa bahagia,
dia begitu bahagia mendengar suara kelahiran.

Dia begitu bersedih mendengar berita kesakitan dan kematian,
tapi dia mampu mengatasinya.Dia tahu bahwa sebuah ciuman 
dan pelukan dapat menyembuhkan luka.

Allah S.W.T berfirman:
"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk 
menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat 
untuk menopang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan
 anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya. "
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika 
orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan 
dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam 
setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
"Aku memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dalam 
kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk
 melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang
 suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang 
menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi 
suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah 
khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."
"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang 
dikenakannya,sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia 
menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari 
matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

"CINTANYA TANPA SYARAT. HANYA ADA SATU YANG KURANG DARI WANITA,
DIA SELALU LUPA BETAPA BERHARGANYA DIA." 

sedih kan baca benda ni.huu.rasa bertuah pun ada sbb dilahirkan as
a wanita.yg lelaki xmao tukar jantina plak lepas baca ni tau.hee.
masing masing ada kelebihan masing masing.

kepada wanita wanita diluar sana.hargai la diri anda as a wanita.
seasungguhnya kita adalah perhiasan dunia. :)




p/s: selamat hari lahir thaqif othman dan naseera athirah. :)

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

7 comments:

YNA said...

perempuan sgt sweet okay :-)

Bidadari Syurga said...

yeah....... akak suka.... suka sgt....

Aida Azryn said...

cane nak buat gambar gerak2 tu? :B

dEyda::Ezany said...

entry S H O M E L..;)

Maslina said...

salam...seronok plak bace entry ini...tetiba teringat mak kat rumah...great entry :)

Semut Senyum said...

saya bangga menjadi wanita

Syafizaalexa said...

hye , i tag in my post. so , i hope u can answer it. just click this :)

http://syafizaalexa.blogspot.com/2011/11/tag-dari-budak-nerd.html