Tuesday, May 7, 2013

SATU MALAYSIA


SALAM SEMUA

hai hai semua. apa khabar anda semua ? diharap sihat selalu ya. miss epa sekarang tengah mengalami sindrom demam+batuk+selsema . sindrom berjangkit dengan ummi apabila balik untuk mengundi hari tu. so macam mana korang semua ? semua puas hati dengan PRU 13  hari tu ? seronok ? tak puas hati ? apa apa pun perasaan korang redha saja dengan takdir Allah ya.

Sekarang ni facebook, twitter semua dok provok isu perkauman. aish. cina ke, india ke, kadazan ke, iban ke, kita kan Satu Malaysia. Apa yang nak kecoh sangat. smua rakyat Malaysia. keratan akhbar hari ni pun mcm saja nak provok isu perkauman. contoh yang ni ;

apa pengundi melayu takda ke yang talam dua tiga empat muka ? 

aku bukan expert sangat nak ulas pasal benda ni. tapi sedikit geram apabila nampak macam kadang kadang saja je nak provok smua ni supaya jadi isu. jangan la. kita nak aman damai tenteram hidup di malaysia ni. isu DAP ke, UMNO ke, PAS ke, MCA ke, MIC ke, sokong la mana mana parti pun. ni kan negara demokrasi. dok sibuk kenapa kalau pengundi cina nak undi parti mana pun. aish. 

mungkin sesetengah orang kata aku memandai mandai nak komen psal bnda ni. tapi bagi pendapat ak yang kurang ilmu psal politik ni. jangan lah kita nak continue provok sana sini psal perkauman semua bagai. orang Melayu ada hak keistimewaan nya dan dah dijaga oleh perlembagaan. jangan nak racist sangat la. sebelum ni bukan maen angkat jari telunjuk tunjuk SATU MALAYSIA. sekarang kau sibuk nak hentam orang cina plak. diorang pun warganegara MALAYSIA jugak. sama sama la kita majukan negara Malaysia. keep Malaysia aman dan sejahtera. sekadar pendapat sahaja.





till then,
wsalam.


Halfmoon Shawl KHAYLA dari Liliy Scarf (https://www.facebook.com/LiliyScarf). Masih menutup aurat dengan cara modern. hanya RM39 sahaja ! Free postage utk 5 pelanggan pertama ! :)


terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

1 comment:

ieda immi said...

eiii tolonglah kan
x der isu lain ke ??
kata nak negara aman ! asal lahh bodo pi provok2 macam nie

haaa nie yg dikatakan melayu yg mulakan dulu , bukan orang cina

org cina diamm sahja .. kang mereka melenting , marah kita pula cakap mereka naik hantu ..

siapa yg mulakan !