Thursday, July 10, 2014

Hashtag : #prayforGaza

SALAM SEMUA

Hari ni pagi pagi lagi masuk office, bukak facebook. hahaha. seronok la dua tiga hari ni free skit sebab supervisor aku outstation. so dia ada email kan task, then suruh aku buat. macam tu je. bila da siap apa yang dia nak mula la aku buat benda benda extra seperti update facebook, update instagram dan update blog. 

Sekarang ni sangat banyak isu berkenaan bola sepak dunia, FIFA. Apa lagi apabila German boleh skor sampai 7 gol menetang Brazil. Fuhhh. Pagi tadi pun Argentina tewaskan Holland dengan sepakan penalti. Ramai yang tengok. Ramai yang cakna. Tapi kita kurang cakna pasal saudara kita di Palestin. Macam mna diorg berpuasa dengan bom bertalu talu di hantar ke rumah mereka. Allahu.



Aku tulis entri kali ni nak menggalakkan supaya korang semua cakna pasal Palestin. Kita  wajib ambil tahu pasal saudara seislam kita.mereka memperjuangkan agama Allah. Kita ? apa kita mampu dari jauh ? Tak boleh buat tak tahu. Tak boleh cakap, biar la diorang. Kalau kita kat tempat diorang macam mana ? fikirkan sayang. Dan tak mustahil pun akan smpai satu tahap, negara kita pun akan terima nasib yang sama dengan mereka. 



Selain dari kita mendoakan mereka dari jauh. Kita boleh derma semampu kita kepada NGO yang terlibat dalam membantu Palestin. 

Tekan pada gambar utk tumbesaran.


utk info terkini berkenaan palestin, korang boleh like page 








p/s : orang yang menderma tidak akan miskin kerna dermanya. 

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

1 comment:

Unknown said...

sama-sama kita doakan untuk palestine.. inshaALlah