Tuesday, July 8, 2014

Tips : Memulakan Bisnes Anda

SALAM SEMUA.

Berbulan tak update blog hoi. harap semua nya sihat sihat la ya.Hari ni da masuk 10 ramadan. kita da masuk fasa II untuk bulan yang penuh barakah ni. Diharapnya, hari hari kita sentiasa dipenuhi dengan amal ibadat kepada Allah pencipta yang satu. Amin ya rabbi.

Ramai kenalan yang tanya aku, macam mana nak start berbisnes ? Aduhai, macam mana nak jawab ya. Sebab aku memang minat berniaga ni dari dulu lagi. Tak kisah jual apa,janji ada urusan jual beli. ha. gitu sekali kan. hahaha. mohon korang semua memahami kecintaan mendalam aku dalam bidang usahawan ni.

Dulu aku start buat untuk suka suka je, sekarang baru betul betul officially buat untuk tampung kehidupan aku. untuk simpan duit untuk kereta, rumah, holiday, family dan keperluan harian. So aku decide cari satu nama yang macam commercial sikit then start la buat bisnes. buat fan page, buat instagram. Aku ni orangnya ekslusif skit. so aku nak ada logo kitaorg sendiri. so upah orang la buat logo and design name card.

Tu lah terbentuk nya THE ISHAA. tak famous, tak setanding BONIA, LV, LEVI'S semua bagai. tapi sebab bermula dari 0, sekarang da masuk 1 tahun 4 bulan kitaorg beroperasi, apa yang aku boleh cakap sekarang, aku sangat bangga dengan apa yang The ISHAA achieve sekarang. sobsobsobs. sedih terharu.

So kepada korang semua yang nak mulakan perniagaan, buat la research skit. google, apa yang diperlukan, macam mana nak buat akaun, macam mana nak buat marketing. and then insha allah, korang da dapat idea how to start.so jangan malas malas tau.

kepada yang nak mengikuti aku di instagram, boleh follow @epafazwin dan untuk 
THE ISHAA boleh follow, @the_ishaa. 

Ingat semua, tak senang nak senang, tak susah nak susah. 
















p/s : kebahagian letak pada hati yang penuh taqwa pada sang pencipta Nya. 

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

No comments: