Friday, March 25, 2011

-Bunuh diri?errr-


salam semua.

semalam kecoh dekat fb pasal seorang gadis berumur 20 taun
yang cuba membunuh diri dari bangunan kb mall,kota bharu,
kelantan.gadis itu dikatakan bertindak nekad untuk membunuh 
diri akibat tekanan perasaan kerana cinta dan keluarga.


ehsan dr kosmo!

bila ak baca je cerita pasal ni.ak sentap la jugak.sbb berlaku kat
negeri kesayangan ku.hee.apa la yang diorng fikir smpai nekad
buat bnda cam gini kan?kalo korang ada anak cam ni.
apa korang buat?lempang dgn penuh kasih sayang or
anta p skolah pondok.bg dia bljar agama.baru tahu
ckit hukum agama yang ditetapkan.

kalo nak bunuh diri sgt.dok atas katil and then potong nadi ko.
senang.xda org nak halang dah.sbb xda org tahu.yang susah susah
nak p lompat bngunan bagai tu nape?

konklusi nya.gadis ni nakkan perhatian dari keluarga dia.
dia xda la nak bunuh diri pun.tapi dia nak tgok sejauh mana
reaksi family dan 'pakwe' dia.

kepada yang membaca.guna la setiap peluang yang diberi pada
kita dengan sebaik mungkin.jangan terlalu ikutkan perasaan.
fikir masak masak sblum buat apa apa tindakan.
okay la semua.nak p breakfast jap.yang baik jadikan teladan
yang buruk jadikan sempadan. :)


p/s: semalam sy beli jacket hitam baru.waahhh! :)

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

11 comments:

diana said...

pasal cinta pun nak bunuh diri..
baik lari dari rumah je..
hehehe

mrs Gee :) said...

tatau laa bebudak zaman skg.. sikit2 nak bunuh diri.. mana hilang kewarasan diri ntah..

erk.. cik epa org kelate ker?

ainraus said...

i tak faham betul pemikiran dia. haish. jauhkan la kita semua daripada perbuatan bodoh.

Mohamadazhan hjDesa said...

salam

remaja sekarang, hilang jati diri da...

moga diberikan hidayahnya amin

Dda Ly said...

tang kes bunuh diri tu tak menarik..tang jaket hitam baru itu menarik....huhu upload la gambaaa..:)

meh ke rumah..
~hampir kehilangan kerana kelalaian~
keep in touch ye..♥♥♥

Alia Natasha said...

dia tuh mmg mnyusahkan org je ! kalau aliade kat situ alia nak pegi lempang2 diaa ...GrrR !

Anna King said...

xsempat pergi KB mall menyaksikan drama sentap.. hehee.. bese laa perempuan kalau sebab cinta sanggup berkorban apa saja.. harta, nyawa, keluarga....

Cutiesifa said...

entah apa2 je perempuan nie..aiii tahap kena lempang sekuat2nya, xyah dgn kasih sayang lagi..hoho..harap kita semua tidak cetek akal fikiran.

Wan Hafisah Collection's said...

Pang je. kata pasal gagal SPM? atau spm tak memuaskan. mana satu tah betul..

hehehhe..

lantakla,asalkn tahu berfikir sudah le.tak pyh le smpi nk bunuh diri.

nikmat dunia byk lg ni kau belum rasa, kau dah nak rasa neraka?

cukup dah ke amal ko dik oiii??

itu mesej utk minah sengal tuh.
sekian.

i am S!L4H.. said...

bdk tu otak tgh x btol la tu

chokeLy said...

hm.. ade bce paper hari tu..
bdak tu tertekan dgn famly la kot.
hmm.. agama pun x ckp agknye