Saturday, March 5, 2011

-hey.semua salah saya-


salam semua.

(perhatian! ini adalah entry luahan perasaan)


entri kali ni sedikit emosional.mungkin sbb penat bekerja.
dan macam macam masalah di tempat kerja.pastu 
ditambah plak dengan serangan mental oleh seseorang.
sedikit sebanyak nyata menguji ketabahan hati kecilku ini
yang setelah sekian lama bertekad utk tidak menangis lagi.

entah la.mungkin betul apa yang dikata oleh semua orang.
anda xlayak bercinta jika anda xmencintai diri sendiri.
ak sebenarnyer tak suka sgt bercakap soal hati dan perasaan.
bukan sebab ak xpercaya wujudnya cinta.tapi ak kurang yakin
dengan insan bernama lelaki.ak melihat sendiri bagaimana
kawan kawan ak dipermainkan oleh lelaki.ak mendengar sendiri
bagaimana kawan kawan lelaki mempermainkan perempuan.
yang lebih perit bila ak pun pernah dipermainkan.

tapi malam ni.memang ak sedih sgt.sedih bila segala perasaan
syg yg selama ini dijaga dengan penuh cermat disalah tafsir
dengan begitu mudah nyer.ak tahu taraf ak dimana.tapi
tak perlu dipersendakan.ak bukan minta kau balas perasaan 
ini.just hargainya dengan cara kau hormati perasaan ini.
hey.bukan ak minta semua perasaan ini.sumpah!

ak diam xterkata.mungkin ini ujian dari Yang Maha Mengetahui.
mungkin ini cabaran yang mematangkan diri.
hey.ak penat.ak penat dengan keadaan ini.

itu saje luahan perasaan pada ari ni.ak mintak maaf 
kepada yang xsuka baca entri entri emosi sebegini.
bukan ak sengaja mahu memaparkan apa yang berlaku
dalam hidup ak.tapi just meluahkan agar sedikit sebanyak
bebannyer berkurang.terima kasih. :)






p/s: pain makes you stronger. tears makes you braver. heartbreak makes you wiser. so thank the past for a better future.

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

11 comments:

fasha said...

sabar ye. biaselah hidup ni. banyak dugaan.

Wan Gerrard said...

agree..hope dont make the same mistake from past :P

Scha Ara said...

sabar2 cik epa...
ini adalah cobaannnn,...

ieda said...

yes dikk pain make uu strong and strong and strong , beee strong dear .. hadapi semua dugaan ini dan jadikan ia rencah dlm kehidupan mu .. bila kita berjaya hadapi sesuatu dugaan dari allah ini , insyaallah kita akan tabah harungi dugaan yg akan mendatang kelak .. percayalah .. ia akan menjadi mudah utk kita cari jalan penyelesaiannya ..

semua dugaan berkisar kepada hati .. kuatkan hatimu .. :)

Firdani said...

sabar ye...nanges lenih baik dari pendam je...

Muhammad Burn said...

lelaki ke, perempuan ke... sama saja. sblm kita minta org ikhlas dgn kita, kita perlu ikhlas dgn org lain. sblm kita minta org memahami kita, kita juga perlu buka hati kita untuk sama memahami dia. yg selebihnya, bukan kerja kita. Biar Tuhan yang tentukan jodoh kita. yang penting kita pandai jaga diri, dan tak terlalu ikutkan hati... just pandangan sy...

zey said...

a true love is act when u fall in luv wit no reason at all~

b a m b a m ' s said...

we learn from experience dear! :)
xper..time heals everything kan.. teehee~

~~zAnAfAhMi~~ said...

dik...tak semua lelaki mcm tu walaupun kebanyakan yg kita jumpa begitulah. so, kena berhati2 tp jgn sampai hati tu jd keras...pasti jumpa yg baik utk Epa nanti.

qin said...

sbar la ye..mgkin ade hkmah di sbalik smue ni..life must go go:)

Silent said...

hahaha
jangan percaya lelaki when the time is not rait at all(hampeh.):D

find fren dat can make ur life more colourless(eit?)