Saturday, May 21, 2011

stress menyebabkan rambut gugur?


salam semua.

bangun pagi pada hari weekend ni serius menyeksa segala
urat saraf yang ada kat badan ak ni.-__-.tp yelah.
terpaksa ak gagahkan diri sbb hari ni ak kerja open.
makna nya masuk pukul 7 pagi lagi.dpt plak position
 counter.pergh!terbaik ah.counter kalo weekend 
memang menangis ah.hee.

ni nak citer kat korang.semalam ak ada tgok the simpsons.
ai.xkan korang xtahu kot rancangan kartun paling
kelakar.the simpsons.

ni la rupa kartun nye kalo kata korang terlupa.


dalam satu episode yang ak tgok ni.
si marge ni keguguran rambut disebabkan dia stress dengan anak anak dia.utk elak rmbut dia gugur makin bnyak.so dia hire la nanny.
so ak nak bgtau kat korang.apa yang jadi pada marge
tu memang sgt la btol.ak ada baca fakta pasal keguguran rambut
disebabkan stress.

 ni lah watak marge.korang bygkan kalo semua
rambut biru dia gugur?da bley buat karpet da ak rasa.haha.


disebabkan ak pun mengalami masalah keguguran rambut.so ak
usha la punca punca berlaku nya masalah ni.dan antaranya
ialah stress.patot la ramai ahli politik xda rmbut sgt.
rupanya keguguran rambut sbb stress.hee.


moral of the story :
hidup xmao stress stress eh.apa yg jadi mesti ada hikmah.
utk bersyukur dengan apa yang kita ada.lihat la kekurangan 
pada diri orang laen.dan insyaAllah kita akan lebih 
bersyukur dengan segala qada' dan qadar yang maha esa.







p/s: Real tears are not those that fall from the eyes and cover the face,
but those that fall from the heart and cover the soul.

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

16 comments:

Liyana Zahim said...

patotla rmbut sy lebat sgt sbb sy tak pnh stress..

Nuyu said...

mkn mknn yg masin jugak bleh wat rambut gugur.. bukan sy yg ckp tapi kat tv ade ckp... huhu

Rahmad said...

kesimpulannya selalu tengo maharaja lawak supaya tdk stress..

gunalah head and shoulder

Oppa Kudin Nz said...

org x prasan pon lau rambut gugur..huhu :)

Syahirah Suhaili said...

hoho..kalau slalu busy,mesti slalu stress kan..makin banyakla rambut gugur..hoho..

anamizu said...

cik ana setuju dgn rahmad..
selalu tgk maharaja lawak..
konfem hilang stress! hihi

Kalamhati said...

so jgn stress2..kita enjoyyyy!(gaya nora danish ni..ehehe)

aisya said...

rambut gugur sbab stress, pastu stress sbab rambut gugur pulak.. eh?

acan ketot said...

kdg2 genetik kan..

ain dzaya said...

ta egt dah nk komen apa..
lucu tgok pic tu..
lama bbnor ye idop nengok cter tu..eekekekke

Wanie said...

rasenye hari2 stres..huhu..tp mmg terime je rambut gugur..anggap rambut 2 dah 'berumur'..hehe

miss.Addin said...

stress membawa padah . HAHA jgn stress2 k :)

null said...

Salam...nak tumpang promosi boleh tak...klik la sini...terima kasih...peace

ieda said...

tu lah x leh fikir banyak2 .. tu yg stress tu dik :)

khairul akmal azman said...

yup2..no stress ..
kalo de byk duit gi yun nam k..
wat rawatan rambut.

armouris said...

lagi info tentang rambut gugur di SIHAT SELALU - Botak, Keguguran Rambut Masalah Keturunan