Tuesday, August 2, 2011

penceritaan mengenai syaitan

SALAM SEMUA.

tajuk entri hari ni agak mcm gerun skit sebab xpenah penah
ak nak bercerita psal syaitan kan? kalo seth tan tu memang pernah.
hee.so jangan heran jangan pelik.entri ni hanya la utk
berkongsi cerita dengan korang perihal syaitan yang diceritakan
kepada ak oleh ummi time ak kecik kecik dlu.mybe korang
bley citer bnda yang sama pada anak anak.

ummi bercerita :

tak boleh kencing berdiri.
kalo kencing berdiri.nanti air kencing bley jadi ubat utk syaitan.
time azan.syaitan semua lari lintang pukang masuk tandas.ada yang cedera.so bila kita kencing berdiri.nanti syaitan amik air kencing kita buat ubat diorang.

masuk toilet tutup kepala.
kalo masuk toilet utk membuang air.kena tutup kepala.
nanti syaitan amik najis kita letak atas kepala.


sebelum makan WAJIB baca BISMILLAH
sebelum makan kena baca BISMILLAH.kalo xbaca bila makan
nanti tak kenyang kenyang sbb syaitan ikut makan sekali.


kuku TAK boleh panjang
kuku kena potong bagi pendek.nanti jadi rumah syaitan.
syaitan dok bergayut elok kat kuku kuku panjang.


mandi HARUS sebelum maghrib
kena mandi sebelum maghrib sebab nanti bila da azan mghrib
syaitan bnyk dalam tandas.sebab tandas tu rumah syaitan.


itulah antara beberapa mitos mitos yang diceritakan pada ak
time ak kecik kecik dlu dengan harapan ak xbuat benda benda yang
xdibenarkan oleh islam.dan as a anak solehah.ak memang percaya
apa saje yang ummi bgtau. *padahal ak takut kat syaitan tu.sebab
ummi bgtau.muka dia buruk.hee*


korang pun mesti ada cerita pasal mitos syaitan ni kan? cer cerita.hee :)


p/s : sebaik baik jin adalah sejahat jahat manusia.

terima kasih daun keladi.komen komen kalo sudi.

5 comments:

zures said...

Thanks berkongsi info yang menarik

Luqeem™ said...

thanks kongsi mitos2 ni :D

Apel D. Doragon said...

comel domo tu hentak2 kaki aahahahha

Aida Azryn said...

wah~ header baru nampak! ;D

Cik Diana said...

thumbs up.. mitOs nieyh mantap r.. hehe